Digitaal loket

De ISD Bollenstreek maakt gebruik van digitale formulieren. Hiervoor hebt u uw DigiD nodig. Hoe werkt een digitaal formulier? Wij leggen het u graag uit.

Voordat u begint:

  • Ga alleen naar deze formulieren wanneer u wilt inloggen met uw DigiD.
  • Zorg dat u uw inloggegevens bij de hand hebt.
  • Hebt u alle gegevens bij de hand? De verbinding wordt verbroken als u 15 minuten geen gebruik maakt van het digitale loket. Het kan zijn dat dan uw gegevens verloren gaan. Zorg er daarom altijd voor dat u binnen 15 minuten een activiteit uitvoert (bijvoorbeeld door op een knop of een link te klikken) om zo de verbinding actief te houden.
  • Werkt het formulier niet of hebt u andere vragen? Stuur dan een mail naar info@isdbollenstreek.nl, zet uw naam en burgerservicenummer op eventuele bijlagen die u mee- of instuurt.
Meer over DigiD

DigiD (spreek uit: ‘Diegiedee’) staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan controleren.

Op aanvraag ontvangt u van DigiD hiervoor een inlogcode. Voortaan kunt u met één inlogcode terecht bij elektronische diensten van steeds meer overheidsinstellingen.

Let wel: DigiD biedt alleen zekerheid over de identiteit van de gebruiker. Tot welke gegevens u toegang krijgt en welke transacties u via de internetsite mag verrichten, bepaalt de ISD Bollenstreek.

Hoe verkrijgt u een persoonlijk DigiD?

Voor het verkrijgen van uw gebruikersnaam met wachtwoord, hoeft u zich maar één keer aan te melden. Dat gaat eenvoudig:

  • Stap 1
    Op www.DigiD.nl gaat u naar ’Aanvragen DigiD’. Automatisch opent zich het DigiD-aanvraagscherm, herkenbaar aan het DigiD-logo.
  • Stap 2
    U vult vervolgens uw Burgerservicenummer (BSN), geboortedatum, postcode en huisnummer in. Ook kiest u zelf een gebruikersnaam met wachtwoord. DigiD stuurt dan per post een persoonlijke activeringscode naar uw (huis)adres zoals u bekend bent bij uw gemeente.
  • Stap 3
    Door de activeringscode samen met uw gebruikersnaam met wachtwoord in te vullen op het DigiD-activeringsscherm (via het digitale loket van de overheidsinstelling of direct via www.DigiD.nl, kies voor ‘Activeren DigiD’) activeert u uw registratie. U bevestigt nogmaals uw wachtwoord, of u kiest voor een nieuw wachtwoord. Met dit wachtwoord kunt u voortaan gebruik maken van een groeiend aantal elektronische overheidsdiensten.

Algemeen

Uw DigiD kunt u gebruiken voor elektronische diensten van steeds meer overheidsinstellingen, niet alleen voor de ISD Bollenstreek, maar voor de gehele overheid. DigiD is een initiatief van de overheid om haar elektronische dienstverlening richting burgers te verbeteren en te vereenvoudigen. Voor meer informatie over DigiD kunt u ook terecht op de website www.DigiD.nl

Meer informatie of vragen?

Belangrijk

Krijgt u een melding dat de verbinding mogelijk niet veilig is, dan raden wij u aan om bij deze melding uw aanvraag stop te zetten.

Er zijn phishingmails in omloop waarin u wordt gevraagd uw DigiD gegevens te verifiëren. Verwijder deze valse e-mails direct en klik niet op de links in de e-mail. Phishing of identiteitsfraude betekent dat criminelen op slinkse wijze bankrekeningnummers, creditcardnummers, wachtwoorden en pincodes ontfutselen via internet. Met deze informatie proberen ze geld van uw rekening te halen. Vooral wanneer banken te maken hebben met technische storingen of cyberaanvallen, proberen criminelen toe te slaan.

Tips bij foutmeldingen

  • Kijk bij de internetopties van het programma (browser) dat u gebruikt (bijv. Internet Explorer, Chrome of Firefox). Kies daar voor ‘geschiedenis wissen’ (afhankelijk van de browser). Sluit daarna internet af en probeer het opnieuw.
  • Gebruikt u een oude versie van de internetbrowser? Zorg dan dat u een nieuwe versie installeert.
  • Mocht u problemen blijven houden sluit uw computer helemaal af en probeer het na een half uur opnieuw.
  • Blijft u problemen houden neem dan contact met ons op.

Formulier niet gevonden?

  • Staat het formulier dat u nodig hebt er niet bij of wilt u het formulier ophalen zonder gebruik te maken van DigiD dan kunt u op de formulierenpagina terecht.
  • Meer informatie over de verschillende onderwerpen kunt u lezen in onze folders

 

Digitale formulieren

U vindt hier per categorie de digitale aanvraagformulieren.

Algemene formulieren
Digitaal inkomstenformulier

Bekijk de uitleg van het digitaal inkomstenformulier. Klik op de afbeelding om het te vergroten.

Digitaal inkomstenformulier 2021

Stappen voor het invullen digitaal inkomstenformulier

  1. U logt in met uw DigiD en het voordeel is dat een aantal gegevens al op het formulier staan. 
  2. Aan het eind van het formulier krijgt u de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen (zoals bijvoorbeeld een loonstrook of uitkeringsspecificatie). 
  3. U kunt bijvoorbeeld een foto maken van uw bewijsstuk en die toevoegen via de speciale knop in het formulier. 
  4. Krijgt u uw loonstrook pas later? Dan kunt u het inkomstenformulier alvast invullen, ondertekenen met DigiD en verzenden. U kunt op een later moment naar het formulier terugkeren om alleen uw bewijsstuk toe te voegen. 
  5. Aan het eind van het formulier ondertekent u het formulier weer met uw DigiD. U krijgt dan ook de mogelijkheid om het formulier te downloaden. U hebt dan meteen een bevestiging.
Participatiewet formulieren
TONK

Tijdelijk vanwege het coronavirus.

TOZO

Tijdelijk vanwege het coronavirus.

Na het verzenden van de gegevens blijven de DigiD login gegevens gedurende de browsersessie actief (met een time-out van 15 minuten). Uw gegevens blijven dan actief zolang internet niet is afgesloten. Houd daar rekening mee. Wilt u de sessie onderbreken? Klik dan op de DigiD logout knop boven in het inlogscherm.