Maatregelen bij de ISD wegens Coronavirus - UPDATE 27 mei 2020

Het Coronavirus en de verspreiding daarvan is volop in het nieuws. Wij volgen de adviezen en maatregelen van het RIVM en de GGD.

Dienstverlening vanaf 2 juni 2020

Vanaf 2 juni 2020 passen we onze dienstverlening op een aantal onderdelen aan. Dit betekent dat we klanten weer uitnodigen voor een afspraak bij ons op kantoor of dat we op huisbezoek gaan. We blijven hierbij de richtlijnen van het RIVM hanteren. 

Afspraak bij de ISD op kantoor

Voor deze afspraken gelden een aantal basisregels. Klik hier voor voorwaarden. Dit betekent dat u alleen bij de ISD op kantoor kunt komen als wij u hebben uitgenodigd. We hebben in ons gebouw een aantal maatregelen genomen (zoals schermen), waardoor afspraken in een veilige omgeving kunnen plaatsvinden. 

Afspraken bij een huisbezoek

Vooraf nemen we met u contact op over het huisbezoek. We stellen u een aantal vragen en of het bij u uitkomt. Hebt u klachten? Belt u dan de afspraak af. Als de consulent klachten heeft dan blijft deze thuis en gaat het huisbezoek niet door.  We houden ons aan 1.5 m afstand. We schudden geen handen. 

Afspraak en huisbezoek op vrijwillige basis

Vindt u het niet prettig dat wij bij u op huisbezoek komen of wilt u voor de afspraak niet naar de ISD komen? Dan hebben wij daar begrip voor. We adviseren u dit wel tijdig aan ons door te geven, zodat we op een andere manier of op een later tijdstip met u een afspraak kunnen maken. 

Inloopspreekuur voor zelfstandigen

Het inloopspreekuur voor zelfstandigen gaat nog niet door. Voor vragen kunt u ons bereiken via (0800) 95 67 000 of via info@isdbollenstreek.nl. Per e-mail heeft onze voorkeur.

Voor meer informatie over de tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo) verwijzen we u naar de pagina "Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers". Hier vindt u meer informatie over het stappenplan, de meest gestelde vragen en het aanvraagformulier. 

Budgetinformatiepunt

Het Budgetinformatiepunt van maandagochtend gaat nog niet door. Voor meer informatie kunt u bij ons of Humanitas terecht. U kunt de ISD bereiken via (0800) 95 67 000 of via info@isdbollenstreek.nl. Humanitas kunt u bereiken via telefoonnummer (06) 10 95 87 93 of per e-mail via rijnland@humanitas.nl.
 

Voorgaande updates

Update 30 april 2020

De Overheid heeft een aantal maatregelen verlengd tot 20 mei 2020. Dat heeft ook consequenties op de dienstverlening van de ISD Bollenstreek. 

De aanvulling/wijzigingen na eerdere updates zijn als volgt. 

Inloopspreekuur voor zelfstandigen

Het inloopspreekuur voor zelfstandigen gaat niet door. Voor vragen kunt u ons bereiken via (0800) 95 67 000 of via info@isdbollenstreek.nl. Per e-mail heeft onze voorkeur.

Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo)

Voor meer informatie over Tozo verwijzen we u naar de pagina "De tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondermers". Hier vindt u meer informatie over het stappenplan, de meest gestelde vragen en het aanvraagformulier.

Update 19 maart 2020

Regiotaxi

De Regiotaxi rijdt momenteel nog gewoon door voor wie vervoer nodig heeft.
Wat de gevolgen van de ontstane situatie voor het vervoer zijn, wordt van dag tot dag bekeken.
Meer informatie en updates staan op www.rthr.nl en hollandrijnland.nl/regiotaxi.

Update 16 maart 2020

Door de extra maatregelen van de Overheid is onze dienstverlening verder aangepast:

Telefonische bereikbaarheid

We zijn via ons telefoonnummer (0800) 95 67 000 bereikbaar, maar op dit moment is het lastig om u door te verbinden naar een consulent als dat nodig is. In dat geval noteren we uw telefoonnummer en bellen we u terug. We vragen uw begrip dat we niet op al uw vragen meteen een antwoord hebben. 

Hebt u een uitkering? 

Het betalen van uw uitkering heeft onze hoogste prioriteit. 
U krijgt maandelijks het inkomstenformulier toegestuurd. We vragen u dit formulier bij voorkeur digitaal bij ons in te leveren via info@isdbollenstreek.nl. Als dat niet lukt dan graag per post opsturen naar de ISD Bollenstreek of in de brievenbus van de ISD Bollenstreek te stoppen.  We vragen u het formulier niet af te geven op het loket van uw gemeente.  

Krijgt uw weekgeld?

Zit u in de Schulddienstverlening en krijgt u weekgeld? We betalen uw weekgeld op tijd aan u uit. 

Budgetinformatiepunt

Het Budgetinformatiepunt op maandagochtend gaat tot nader bericht niet door.

Inloopspreekuur voor zelfstandigen

Het inloopspreekuur voor zelfstandigen gaat wel door, maar alleen als u hiervoor een afspraak hebt gemaakt.  Dit kan via (0800) 95 67 000 of via bbz@isdbollenstreek.nl  

Bezoekers kantoor ISD Bollenstreek Lisse

We ontvangen in ons kantoorgebouw bezoekers alleen nog op afspraak.

Beschikbaarheid loketten

Voor informatie over de openingstijden en bereikbaarheid van het lokaal loket/sociaal team/Wmo Adviescentrum van uw woonplaats verwijzen we u naar uw gemeente en de website van uw gemeente.

Hebt u een GPK aangevraagd?

Als uw GPK kaart klaar is, dan kunt u deze normaal gesproken op het loket van uw gemeente ophalen. De komende weken bezorgen we deze kaarten één keer per week en vooraf bellen we u daarover op, zodat u weet dat we uw kaart komen brengen.     

Hebt u zelf klachten en een afspraak met ons? 

Dan vragen wij u deze afspraak af te zeggen.   

We blijven ons uiterste best doen om alle klanten zo goed mogelijk te helpen.

Voor vragen kunt u ons bereiken op (0800) 95 67 000 of per e-mail via info@isdbollenstreek.nl.

Update 12 maart 2020

Op 12 maart 2020 zijn nieuwe maatregelen vastgesteld en die duren tot in ieder geval 6 april 2020. 

Een aantal van die maatregelen zijn van toepassing op de ISD Bollenstreek. 

  • Wat betekent dit voor onze dienstverlening? 
  • Onze dienstverlening gaat voorlopig gewoon door. 
  • We zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar.
  • We bellen u als uw afspraak niet door kan gaan. 
  • We kijken welke huisbezoeken door kunnen gaan en welke we telefonisch kunnen doen of op een later tijdstip. 
  • Hebt u een uitkering en komt u terug van een buitenlandse vakantie. U kunt u dan telefonisch of per e-mail afmelden in deze periode. U hoeft persoonlijk niet naar het loket te komen om u af te melden. 
  • We kunnen niet inschatten hoeveel medewerkers van ons ziek worden. We vragen uw begrip als onze reactie langer duurt dan u van ons bent gewend. Of dat we uw afspraak opeens moeten afzeggen. 
  • Hebt u hulp van een zorgaanbieder, zoals hulp bij het huishouden? Het kan zijn dat uw hulp tijdelijk niet kan komen vanwege het Coronavirus en de maatregelen van de Overheid. Ook hiervoor vragen we u begrip.

Budgetinformatiepunt

Het Budgetinformatiepunt van maandag 16 maart 2020 is gesloten, maar u kunt wel telefonisch bij ons terecht met al uw vragen over geldzaken.