Vragen over geldzaken?

Ik kom maandelijks moeilijk uit met mijn geld. Kan de ISD mij hierbij helpen/een advies geven?

Ja, dat kan. U kunt hiervoor terecht bij het Budgetinformatiepunt.  

Het Budgetinformatiepunt

Bij het Budgetinformatiepunt kunt u terecht met vragen over geldzaken. Medewerkers van de ISD en vrijwilligers van Humanitas kunnen uw vragen beantwoorden en u informatie en advies geven. Dat kunnen eenvoudige, maar ook complexe vragen zijn.

Medewerkers van de ISD 
Zij hebben ervaring met mensen met (problematische) schulden, schuldsanering en budgetbeheer. Vanuit hun ervaring kunnen ze u adviseren bij (problematische) schulden.  

Medewerkers van Humanitas 
Dat zijn vrijwilligers met ervaring die u kunnen helpen om meer grip te krijgen op uw financiële administratie en u meer inzicht te geven. Zij kunnen u helpen met budgetteren. Als uw schulden nog beperkt zijn, dan helpen zij u om weer op de goede weg te komen. 

Voor wie

Voor alle inwoners van de gemeenten Hillegom, Lisse, Noordwijk en Teylingen.

Wanneer kunt u terecht bij het Budgetinformatiepunt?

Dat kan op iedere maandag van 10.00 uur tot 12.00 uur. Vanwege de coronamaatregelen is vooraf een afspraak maken wel nodig. 

Richtlijnen RIVM

In het gebouw van de ISD gelden de richtlijnen van het RIVM. U bent van harte welkom tenzij u klachten hebt of afgelopen twee weken van corona bent genezen of in thuisisolatie hebt gezeten.   

Locatie

Begane grond ISD Bollenstreek, Hohabostraat 92 te Lisse. U kunt u melden bij de balie.

Waarvoor kunt u bij het Budgetinformatiepunt terecht?

U kunt voor alle vragen bij het Budgetinformatiepunt terecht. Door tijdig een advies te vragen, kunt u problematische schulden voorkomen. Voorbeelden van vragen zijn:

  • Hoe zorg ik dat ik maandelijks uitkom met mijn geld?
  • Ik heb geen overzicht meer over mijn uitgaven en financiële administratie. Hoe krijg ik dat wel onder controle?
  • Ik kan mijn rekeningen niet meer allemaal betalen. Welke rekeningen kan ik het beste wel betalen?
  • Ik kan mijn zorgpremie niet meer betalen. Wat kan ik het beste doen?
  • Ik kan mijn huur niet meer betalen. Wat kan ik het beste doen?
  • Ik kan mijn energierekening niet meer betalen. Wat kan ik het beste doen?     
  • Hoe maak ik een kasboek van mijn inkomsten en uitgaven?   

Wat kunt u verwachten?

De bedoeling is in een kort gesprek uw vragen te bespreken. Afhankelijk van uw vragen/situatie kan een vervolgafspraak plaatsvinden. Dat kan zijn met de consulent van de ISD of met een vrijwilliger van Humanitas.

Meer informatie

Wilt u meer weten? Bekijk de pagina "budgetinformatiepunt" en de website van Humanitas Rijnland.